søndag 7. august 2011

Redd liv






Det er ikke noe nytt desverre at mennesker sulter ihjel i Afrika. Men akkurat nå er dette såpass akutt at millioner av kvinner, menn og barn risikerer å sulte på Afrikas horn. Som om de ikke har nok å plages med, spesielt i Somalia hvor det har vært intern uro i mange år.
Jeg vil oppfordre å gi penger, bare 100 kroner gir mat i flere dager til ett barn. Gir du 100 kroner til Røde Kors går ca. 90 av dem direkte til de rammede.

Røde Kors kontonummer: 8200 01 90000
SMS HJELP til 2090 (200 kr)
Ring 820 44 000 

Vær med å redd liv! 

1 kommentar:

Elin sa...

Man kan også gi det beløpet man selv ønsker med å betale med kort via Røde Kors' hjemmesider. Jeg syntes jeg hadde råd til mer enn 200 kr denne gangen, så da ga jeg mer. Skulle bare mangle, jeg har masse mat!