søndag 26. september 2010

Slottet som eldrehjem!

Hvor mye tror du denne hatten koster? en årslønn eller to sikkert.



I følge Side2.no har Fette-Marit ladet opp til studiestart med motemiddag og motevisning i sin favorittby Milano. Motemiddag faktisk, vil det si at man spiser gammel mote, med den nye moten til dessert?
Er det dette kronprinsparet vil ha lønnsøkning for? Reiser til Milano for å se på enda mer klær(som om de ikke har nok fra før av), og barnevakt til barneflokken sin. Ja for hvor er egentlig Marius, Ingrid A. og Sverre når mamma er på "viktig" motemiddag og ferieturer? Er det Haakon som sitter hjemme og er nanny? Tvilsomt. Det er nok opptil flere statsbetalte barnevakter som må passe på.
Hadde vi bare alle hatt råd til barnevakter så vi kunne reist til Milano hva?

Litt av en kontrast, fra å sitte på nålespisser til å sitte med rumpa i statskassa! Hvor lenge skal denne kvalmende sløsingen av penger foregå? At ett fåtall utvalgte skal bli kalt kongelige og leve i sus og dus på hardt arbeidende skattebetaleres penger. De får betalt for å møte opp på festmiddager, motevisninger og frimerker. Hva for en jobb er det å få betalt flere millioner for?!

Nei slutt dette tøvet! La Norge bli republikk, fordi i praksis er vi jo det . Kongen har ingen reel utøvende makt lenger og er kun et symbol. Slottet hadde blitt ett utrolig bra eldrehjem. Masser av plass, god utsikt, parkanlegg, godt vakthold og kort vei til byen kafeer så de gamle ikke trenger å gå så langt.
Så lenge det fortsatt er ting i Norge som ikke er bra nok og behøver flere midler og kapital kan vi ikke drive å sløse bort millioner for at Fette-Marit og Sonja skal gå i designer klær!!
At der en tradisjon er INGEN god grunn til å beholde monarkiet!
Må det en revolusjon til ala den franske for å bli kvitt disse bortskjemte og overflødige stat"ansatte", eller vil politikerne snart ta til vett og ta tiltak?

Er du fryktelig glad i tradisjoner, eller er du en av oss som mener at tradisjon ikke er lik bra?

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/78dc41b8fd20f1a4e305ec8902734fbf8d82abf1


5 kommentarer:

Mariann sa...

For min del kunne vi kvittet oss med tittelen kongefamilien, fordi i min lille verden eksiterer de egentlig ikke! Jeg vet ikke hva kronprinsparets barn heter, og ikke har jeg særlig interesse av det heller. Og i bunn og grunn er det bortkastet skattepenger!

Du er kjempe flink i å skrive Kristiane!;)

Kristiane sa...

Tusen takk! :-) Du har jo fått igang en kjempebra blogg du!

motionocean sa...

Jeg har tenkt på det flere ganger; de kongelige får LITT for mye betalt...

Anonym sa...

det kommer til å koste like mye å ha president....dessuten sitter du her å klager over ALLE politikerne, så tydligvis har vi ingen gode nok presidenter....
som du sier har kongen bare en symbolsk makt....så hvorfor irriterer det deg så mye? det er regjeringen og stortinget som gjør alt tøvet...ja, du svarer sikkert de bruker alle pengene....men presidenten da, og dens barnebarn, svigerinner/svoger....ikke kom å fortell meg at det vil koste mindre penger...hvis det er det som er det store problemet. jeg for min del liker mette marit, hun gjør en god jobb i å representere oss...samme med haakon. jeg er for øvrig enig at mette marit ikke akuratt hadde trengt å gå på motevisning....men likevel er det god pr for vårt land. all pr er god pr....men så lenge de holder seg unna sex-skandaler er det greit for meg. ja, mette marit sitt narkotika- greier...men det varte ikke lenge og hun har "paid her dues". og det har ikke påvirket landet vårt negativt...

Kristiane sa...

Kjære Anonym:
Klager ikke over ALLE politikerne. Hvis du leser innlegget ser du hvorfor jeg vil kvitte meg med monarkiet. Hva er vitsen å betale noen som ikke gjør noe for landet? Hvis du vet hva en republikk er så vet du også at presidenten fungerer omtrent som en statsminister, altså han/hun gjør en aktiv jobb for landet. Så derfor irriterer monarkiet meg, fordi det å kaste penger ut vinduet.