onsdag 9. juni 2010

Me, me, me, its all about ME

Gutten helt til venstre er vel den eneste uten blogg på dette bildet

Blogging har nesten tatt over internett. Det myldrer over av blogger. Nesten alle har eller har hatt en blogg.

Hva er en blogg?
Et sted hvor DU skriver om noe som opptar deg, dine meninger eller alle de "meningsfylte" tingene du fyller hverdagen din med. Rett og slett en innsikt i ditt fantastiske liv.
Hvem er det som blogger?
Nesten alle jenter mellom 15-23 har vel en blogg, eller har hatt det. Men det er en annen gruppe mennesker hvor så og si alle har det.
Kjendisene.

Hvilken kjendis har ikke blogg i dag?
Blogging passer jo kjendiser perfekt, de er jo vant til å snakke om seg selv hele tiden. Hele karrieren deres, og til en viss grad livet deres går jo ut på å promotere seg selv.
Alt det kule de gjør, hva de gjør for å redde verden, alle tragediene deres og sist men ikke minst hva de har på seg.
Merker meg dette spesielt på de mest pr-kåte kjendisene, altså C- kjendisene og nedover. Det er bare å svinge innom de ganske snart(om ikke allerede) avdanka kjendisene fra trash-tv nr.1 Paradise Hotel. Tilogmed guttene skriver om seg selv, håret sitt og klærne sine(flere ønsker visst å bli modeller). De har haugevis av bilder av seg selv som så og si skriker ut ME ME ME, ITS ALL ABOUT ME!

Ærlig talt, bortsett fra fjortisser som har sin største drøm å bli som Paris Hilton, who cares?
Dessuten, ALLE disse bloggerne er jo kliss like!
Hvem bryr seg om hva slags antrekk du hadde på deg den og den dagen, det har jo ikke en dritt å si for noen andre enn deg selv.
Du framstår ikke som en moteskaper, eller moteikon, bare pr-kåt og selvsentrert. Og om 1-2 uker er du helt borte fra rampelyset, sorry mac! Men det er den harde sannhet.

Så da får vi vel bare glede oss til neste års nyskapende blogger fra de som allerede håpefullt har meldt seg på Trash tv 2011.

Hva slags blogger leser DU?

5 kommentarer:

Kristiane sa...

Må bare føye til, at hun ene som jeg ikke husker navnet på som gikk ut som en av de første skrev på sin blogg for en stund siden, "Jippi, jeg er på B-kjendis lista til se og hør", Haha! Tviler på at hun er der nå...

Little Ida goes Little Britain sa...

hei Kristiane :) det var jeg som tipsa deg om en artikkel om Michael i et innlegg du skreiv for en stund siden. her har du en artikkel jeg hadde på trykk i aftenposten et par uker etter 25. juni. http://www.aftenposten.no/meninger/sid/article3167358.ece

:)

Kristiane sa...

Hei, ja leste den artikkelen, takk :)

Tonje sa...

Jeg har blogg fordi familie og venner er et stykke unna, og de synes det er topp å bli litt oppdatert på hva jeg driver med :-) Liker selv å lese blogger som inspirerer meg, det kan være innen foto, suksess på ulike områder, politikk osv. :-)

motionocean sa...

rosabloggere går meg på nervene.
som du sier, ingen andre enn de selv bryr seg!
jeg leser så og si ingen "outfit,sminke,mote" blogger.
Heller blogger der jeg kan engasjere meg eller lære noe. Evt le :)
xxx