onsdag 9. juni 2010

Kule kids som røyker


Får det første håper jeg dere ser ironien i tittelen over. Hehe.

Alle har vel opplevd å bli flau, skikkelig flau, på andres vegne. Når du ser en film og hovedpersonen begår en pinlig tabbe, men også i det virkelige liv.
Noe jeg virkelig blir pinsam over på andres vegne er når fjortisser prøver å bomme røyk.
En gang jeg sto å venta på t-banen f.eks. Det var en kar på 14-15 som først spurte alle vennene sine, ingen av dem hadde røyk. Så kom han bort å spurte meg, jeg svarte nesten nei før han rakk å avslutte spørsmålet. Det var så åpenlyst hva han skulle spørre om. Ca. 10 meter bortenfor sto det en dame å røyka. Jeg så at han titta i hennes retning. Jeg tenkte bare med meg selv, "nei, nei, ikke gjør det!" Jeg hadde nesten lyst til å rope det ut.
Han gikk de 10 meteren bort, spurte om å få bomme en røyk, han gikk tomvendt tilbake...

Hvor FLAUT det må ha vært for han de meterene tilbake til vennene sine! Jeg var iallefall dritflau på hannes vegne.

Skal du være så kul å røyke før du blir 18 har jeg noen råd:
- Bli kjent med en over 18
- For gutter; gro skjegg og spis vektshormoner
- For jenter; Kle deg litt mer voksent og ton ned på sminken, og NEI, one piece er ikke voksent!
- Eller bare vær smart; ikke begynn å røyk, det er ikke kult!

Gir du røyk til fjortisser i "nød"?
Bommet du røyk før du ble 18?

4 kommentarer:

2ne sa...

Haha utrolig bra innlegg :)
folk som røyker må da kunne skaffe sin egen sigg.

Det hender at jeg bommer bort, men ikke til noen under 18.

Tonje sa...

Enig med konklusjonen din! Det er ikke kult å røyke i det hele tatt :-)

motionocean sa...

jeg røker ikke, og kommer aldri til å gjøre det. rett og slett fordi det ødelegger kroppen, helsa og kondisen, er dyrt og jeg har vilje til å la vær :)
nesten godt for ham at han ble litt flau av å prøve å virke voksen...
xxx

Kristiane sa...

Haha, ja det var jo litt lættis å se når han var så depso!