torsdag 11. mars 2010

SINT!

Than Shwe, Leder av Burmas militærdiktatur

Robert Mugabe



Kim Jung Il




Jeg blir så SINT!

Jeg har akkurat lest om en ny lov som er kommet i militærdiktatur staten Burma(eller Myanmar som diktaturet kaller landet). For det første har de laget en lov som nekter politiske ledere som har gjort noe "kriminelt" i deres øyne å delta i årets valg. Altså mennesker som Aung San Suu Kyi som har satt i husarrest i nesten 20 år tilsammen. I tillegg har de annulert valg resultatet fra det forrige demokratiske valget i 1990 som Suu Kyi og hennes parti National League for Democracy vant overlegent. De mottok aldri makten, og Suu Kyi ble sendt i husarrest.
Den nye loven er selvfølgelig rettet direkte mot henne! Jeg er meget glad over å se at land som USA og Filippinene, og FN har fordømt loven og kaller det oppkommende valget en farse.

Mennesker som disse lederne i Burmas diktatur gjør meg så FORBANNA SINT! De har ingen som helst rett til å frarøve millioner av mennesker deres grunnleggende rettigheter som frihet og ytringsfrihet. At noen få skal sitte på toppen å ha ett bra liv i luksus på vegne av andre er forkastelig og det finnes ingen unnskyldning for det! ! At de våger å gjøre dette, at de har samvittighet til å gjøre dette er noe jeg aldri kommer til å forstå. Å drepe masse mennesker, fordømme dem til frykt, fattigdom og død! Det er så utrolig FREKT og jævla egoistisk!
Desverre skjer dette over hele verden, Burma, Nord-Korea, Zimbabwe... Disse landene blir styrt og kontrollert av ett fåtall maktsyke, pengekåte, griske, egoistiske og psykisk ustabile menn!
De burde vært innestengt i ett knøttlite rom sammen, uten mat, uten vann og uten noen ting som helst bortsett fra hverandre. Så kunne de få følt hvordan de har gjort det for MILLIONER av mennesker!
Det er helt sykt å tenke på at en mann, eller en liten gruppe menn kan skade så utrolig mange mennesker på en gang. Jeg blir så jævli forbanna!

Hvordan kan de leve med seg selv?

Hvordan kan andre stå å se på?

Jeg skulle så jævli ønske det var mer jeg kunne gjort for å fjerna disse mennene!
Kan vi ikke bare sende rambo over å få dem drept eller fanget en etter en?
Jeg håper iallefall at verdenssamfunnet og media vil lukke opp øynene å vise fram disse mennene til verden slik de virkelig er. Slik kanskje vil folk våkne opp å begynne å kreve at noe blir gjort for å fjerne dem! Action! Ikke flere ord og vakre taler, handling, resultat! Alle de millioner barn, kvinner og menn som er rett og slett fanget av disse mennene har ikke tid. De lever nå, de sulter nå, de dør nå, de tørster nå! Noe drastisk må gjøres snart. Jeg hvertfall det er helt forferdelig å sitte her å se på uten å kunne gjøre noe...

Blir du sint?

Synes du det blir gjort nok for disse menneskene?



AARGH!!!!

2 kommentarer:

2ne sa...

Så jævlig provoserende at noen få griske mannfolk får til å gjennomføre noe slikt.

2ne sa...

heisann er inne å sjekker bloggen din, å lurer litt på hvor dagens innlegg blir av :P