tirsdag 23. mars 2010

Sammen mot rasisme




Rasisme.
Det er noe av det som gjør meg mest trist og samtidig mest forbannet. Det gjør meg trist å se hvordan livet blir ødelagt for mange uskyldige mennesker som bare vil leve sitt liv i fred og ro. Det gjør meg forbannet å se hvordan folk kan være mot mennesker de ikke kjenner, og tilogmed aldri har møtt!
Jeg synes rasismen utbrer seg mer og mer i dagens samfunn. Jeg føler at vi i vesten blir satt opp mot "de andre". Og jeg mener media må ta mye av skylden for det. Det virker på mange som vi betyr mer enn de som ikke er lik oss. Det er jo bare bullshitt. Alle mennesker uansett hudfarge, etnisitet og religion er like mye verd, og betyr like mye. Hver gang ett menneske dør, er det en mor og en far som sitter igjen. Noen ganger også en søster eller en bror, en kjæreste, en venn...




Rasisme er ett utrolig stort problem, som igjen skaper mange flere problemer.
Rasisme dreper.
Rasisme torturerer.Rasisme terroriserer.
Rasisme skaper hat.Rasisme er unødvendig.

Rasisme burde ikke eksistert. Hvis du tenker deg litt om, ikke mye, bare litt. Så ser du hvor idiotisk, dumt og unødvendig det er. Det å hate noen, mislike noen, DREPE noen bare pga hudfargen!!! Hudfarge er biologisk. INGEN kan velge hudfarge. Det er en grunn til at noen er mørk og noen hvit. Det er jo rett og slett pga miljøet og klimaet der vi stammer fra. Det er dessuten helt teit uansett å hate eller mislike noen du ikke kjenner i det hele tatt. Hva slags grunnlag har du for det?
Hvis man går rundt å misliker masse folk man ikke kjenner, og aldri har møtt, da er det deg selv det er noe galt med, og da burde du søke hjelp.
Men det er problemet til altfor mange mennesker, de eier ingen selvinnsikt.

Hva mener du er en rasist?
Hva mener du vi kan gjøre for å bli kvitt dette forferdelige problemet?

1 kommentar:

motionocean sa...

en rasist kan være en kompis av meg som sier "ned med bæsjfarga personer" : fælt å høre på => ei jente som sier fra!