lørdag 16. januar 2010

RepubliNSANEre

Jeg har nettopp sett en dokumentar på NRK2 ved navn "Høyresiden tilsidesatt". Den er laget av HBO og prøver å finne ut hvem disse republikanerne er. Jeg velger å kalle dem republiNSANE!
Jeg visste at republikanere(vel veldig VELDIG mange av dem) var gale mennesker. Men jeg var ikke klar over hvor dypt galskapen gikk, og hvor mange den omfattet.
Det finnes faktisk mennesker i verden som sammenligner Barack Obama med ADOLF HITLER!! Og mange mener at "forskjellen på Obama og Osama er B og S"... Hva er det som får folk til å tenke og mene slike ting??? Det er jo galskap og helt ubegrunnet. Ingen kan vel seriøst mene at han er som HITLER? Joda, tydeligvis MANGE. Det gjør meg trist helt innerst i hjerterota å vite det. Er det noen i vår verden som kan sammenlignes med Hitler er det Diktatorer som Zimbabwes Robert Mugabe, eller Nord Koreas Kim Jung-Il. Barack Obama har ikke gjort noe i nærheten. Og hva med hans forgjenger, "saint" Bush? Han har startet to kriger bl.a. Hvem andre var det som også startet TO kriger, hm... La meg se, jo var ikke det Tyskland og HITLER(han startet en for de som måtte tvile)! Og Bush var republinsane, akkurat som John McCain og Sarah Palin.

Og når det gjelder fru Palin. Veldig veldig mange av republinsanerne er kristne, og partiet har generelt kristne "verdier". Sex før ekteskap er jo kjent som en av kristendommen store NO NO`s. Så hvis en 16 år gammel jente har sex før ekteskapet og blir gravid er jo det egentlig dobbelt så mange NO NO`s(graviditet utenfor ekteskapet er vel også synd). Vent nå litt! Var det ikke nettopp Palin`s 16 år gamle datter som gjorde dette? Joda det var det! Snakk om selvmotsigelse og dobbeltmoral!

Et av de store spørsmålene i valgkampen i USA var "Er USA klar for en farget president?". Da spørr jeg, hva er det å bli klar for? Han er en mann slik som alle andre menn, slik som McCain, Bush og u-name-it. Han er bare litt mørkere i huden, akkurat som folk har rødt, blondt eller brunt hår. Reiser vi ikke selv til syden hvert år for å bli mest mulig "brun" kanskje? Grunnen til at han er mørkere i huden er fordi hans forfedre ble født i et land med mye mer ekstrem sol enn våre forfedre. Altså hadde de vært lysere i huden hadde de blitt solbrente. Det heter å tilpasse seg. Slik har ALLE arter gjort siden begynnelsen. Vi kan ikke forandre slik vi er på utsiden(eller, nå er jo nesten alt mulig med plastisk kirurgi), men vi kan forandre slik vi er på innsiden. Poenget er kort og godt, hudfarge har INGENTING å si på innsiden vår. MEN hvor man er født, hvordan man er blitt oppdratt og oppvokst har MYE å si. De som mener hudfarge har noe å si, er og blir rasistiske, uansett hvor mange dårlige unnskyldninger de måtte komme med.

Jeg er meget glad for at Barack Obama vant valget i USA. Selv om jeg er meget skeptisk til han og USA generelt, så ser jeg at det kunne vært så utrolig mye mye mye mye.... VERRE!

Sagt av republinsanere i USA:
"Jeg tror han(Obama) hater alle menneskene, og at han vil ødelegge hele jorda".
"Han står i ledtog med Osama Bin Laden og alle de andre der ute."
"I det huset bor det et lesbisk par. De har akkurat slått opp en plakat for Obama. Jeg går ikke dit, tørr ikke havne i diskusjon med dem."
"Jeg stemmer på han hvite."
"Jeg stemmer ikke på niggere."
"Obama er araber." ( Det er han altså ikke, Obama er født på Hawaii. John McCain selv avslo dette til den smarte republinsaner dama som sa dette)
"Hvis han vinner kommer han til å si sin ed med hånden på koranen."
"Sosialisme er likt det Hitler drev på med. Det er en plass i midten mellom kommunismen og... Eh.. Noe som jeg ikke husker hva heter. Ehm. Sosialisme er en plass mellom kommunisme og noe jeg ikke vet hva er."
And it goes on and on and on...

Ingen kommentarer: