torsdag 21. januar 2010

Paranoid FRP-Mette

Jge hørte på radioen i dag at Mette Hanekamhaug som sitter på Stortinget for FRP er så redd for å bli overfalt på gata at hun holder seg hjemme i leiligheten sin. Hun mener at det er så ille i Oslo at hokjønn ikke kan bevege seg alene i hovedstadens gater etter mørkets frambrudd.
Jeg har inntrykk av at media og folk flest tror at de fleste voldtekter og overfall i Oslo begås av ikke-vestlige innvandrere. Dette er ikke sant. Fakta er at de fleste overfallsvoldtekter begås av nordmenn, spesielt av noen nær offeret.
Som vi alle vet er ikke FRP særlig glad i ikke-vestlige innvandere i Norge. Så før de begynner å komme med beskyldninger om hvem som står bak disse overfallene fru Hanekamhaug er så redd for vil jeg bare si at jeg ikke er enig i det hun sier.
Jeg vet ikke hvor frøken FRP bor her i Oslo, men jeg bor iallefall på Grønland. Her skal det jo liksom være farligst. Jeg bor sammens med en venninne som er nattevakt. Vi fartes støtt og stadig, alene og sammens rundt på Grønland etter mørkets frambrudd. Jeg har ALDRI opplevd noe skremmende eller tilstøtende her. Min romkamerat bruker å gå til jobb. Deler av veien til jobben hennes ligger langs den berykdede elva. Hun er enda mindre enn meg, sånn ca. 1,47 cm høy. Hun har aldri opplevd å bli voldtatt eller overfalt av noen gale psykopatiske hasjselgere.

Det var en periode i fjord og forfjord hvor det hendte en del voldtekter, de fleste var visst i området rundt Anker studentboliger. Før jeg flyttet til Grønland bodde jeg på Alexander Kiellandsplass. Jeg jobber mye sent, og da jeg bodde der gikk jeg som regel hjem fra jobb. Forbi Anker, etter mørketsframbudd, alene... Jeg opplevde aldri noe skummelt, og ville ikke vært redd for å gå der.
Jeg tror dette utspillet til frøken FRP vil(igjen) bli begynnelsen på en heftig politisk og tabloid debatt og innvandring og innvandrere bl.a.
Jeg ser to mulige løsninger på Mette Hanekamhaugs paranoa.

1.Hun er så høy på pæra at hun tror hun har noen gales\ stockere etter henne,
2.Hun er paranoid. Isåfall, kjære Mette, oppsøk psykolog, det kan hjelpe.

Er d redd får å gå ut etter mørkets frambrud(ev. fler)?

4 kommentarer:

Louise sa...

nei, men moren min og mormoren min er livredde for meg! Veldig slitsomt egentlig..

Kristiane sa...

Ja man kan jo ikke gå å se seg over skulderen hele tiden, eller isolere seg inne. jeg har pepperspray i veska da, hehe, fikk det påtvunget av en kompis når jeg sa at jeg skulle flytte til grønland:p

Flinke Piker sa...

Vi har sladder om henne, tro det eller ei! Og vi driver ikke en gang med sladder.

Kristiane sa...

hehe, jasså;-) dele?