lørdag 16. januar 2010

Drømmehagen ble til mareritt

Oh no!
Det var visst dette som gjentok seg i hodene til foreldre og barn da deres livsviktige daglige dose av tv-serien "Drømmehagen" på NRK Super ble flyttet fra prime time ettermiddag til tidlig på dagen. Dette er visst så viktig for disse folkene, spesielt FRP`ere, at de har opprettet en egen facebook-gruppe(sjokk) og FRP skal ta det opp i Stortinget!
Jeg trodde dette var et barne-tv program? Men hvis det er så viktig at det blir tatt opp i Stortinget må jeg jo ha gått glipp av noe...
Men så er saken den at jeg en gang tittet litt på dette da kjedsomheten tok over. Handlingen var lagt til en skog, hvor en gjeng med kongler(!) hadde et hus ved foten av ett tre. Stemmen i programmet sa noe slikt som "en kongle, to kongler...". Facinerende!
Jeg har virkelig sympati for disse foreldrene som går glipp av konglene og de andre skremmende skapningene i skogen. Det må jo være helt forferdelig å sitte på jobb å vite at "oh no! Nå går drømmehagen på tv, og her sitter jeg." Litt av ett mareritt...
Jeg sier bare avrusing... I Kina finnes den avrusningsklinikker for folk som er avhengige av internett. Kanskje vi skulle startet noe lignende her, bare med tv avhengighet som fokus.
Tror du vi hadde trengt det?
Jeg tror iallefall befolkningen hadde blitt mer kritisk og våken.

1 kommentar:

Anonym sa...

representantene på stortinger er jo helt urtolig udugelige!
krise om drømmehagen blir flyttet så tar de med seg disse teite lekefigurene opp på podiumet?!?
sykt at de lager ett så jævla stort drama av det, har de ikke mer fornuftige ting å gjøre?

Jagland som skal holde tale på engelsk, han høres ut som en smurf fra the julekalender.

en fiskeriminister som er innhabil, hva faen dette er overhode ikke akseptbelt.

Å kunne engelsk bør være ett minstekrav! Så høye lønninger som de får for å representere norge og så kan de ikke en gang konversere med andre land skikkelig.

Fy flate så tragiske folk som sitter der, halvparten bør byttes ut. Skulle tro de måtte ha litt kompetanse i det minste.

Men på en annen side så viser det jo at det virkelig er håp for alle.

*2ne-mor*