onsdag 23. desember 2009

Skjerp deg Jens!

Jeg blir så jævli forbanna når jeg leser av vår statsminister, som skal styre PÅ VEGNE av den norske befolkning, tar privatfly til Danmark!
Det gikk 17 rutefly den dagen, og båt kan man også ta! Det burde jo si seg selv at når du reiser til ett av nåtidens viktigste møter, hvor verdens framtid kanskje har blitt bestemt, så reiser du ikke med privatfly. Da reiser du mest mulig miljøvennlig. Jeg tar iallefall ikke han seriøs lenger når det kommer til klima. en som reiser med privatfly egentlig i det hele og det store kan ikke ta klimaendringene seriøst nok!
Å ja, jeg vet at det er veldig mange, men jeg mener at det er ALLTID en annen mulighet. Nekter å tro at alle de 17 ruteflyene og båtene som gikk til Danmark den dagen var fullbooket.
Kanskje Jens ble så misunnelig på Air Force One som var i Oslo at han følte at han måtte vise seg litt fram? Virker jo som mange norske politikere tenner skikkelig på oppmerksomhet fra internasjonale topp politikere som virkelig har noe å si i verden.
Når det gjelder USA`s president kan jeg liiiiitt forstå privatfly behovet pga sikkerhet, MEN likevel er jeg sikker på at også han kunne ha reist mer miljøvennlig, eller laget ett nytt privatfly etter miljømessige krav.

Men en ting er hvertfall sikkert Jens Stolenberg burde skjerpe seg.
En ting til angående han også. Under hans felles pressekonferanse med Barack Obama under den "store" Nobel dagen sa han at han ikke kunne tenke seg noen andre som hadde fortjent den mer det året...
Da har du faen meg ikke fulgt mye med i verden Jens! Å si noe sånt synes jeg er UTROLIG fornærmende og rett og slett frekt mot de som virkelig jobber hardt for fred i verden!
Morgan Tsvangirai f.eks. som har prøvd å få til en samlingsregjering i Zimbabwe har risikert liv og lem for det. Hans kone døde tilogmed i en bil"ulykke".
Thich Quang Do har kjempet for religionsfrihet og mot kommunismen i Vietnam. Han har blitt torturet, satt i fengsel, og satt i husarrest pga sin kamp.
Mens Barack Obama sitter trygt i det hvite hus(med sin kone).
Litt av en forskjell, eller hva Jens?

4 kommentarer:

Pikene sa...

Kanskje vi skulle gjort det samme mot Jens som mot Alexander? ;)

Kristiane sa...

hehe, ja, smart tanke ;-D i like.

Pikene sa...

Du er veldig pen, forresten.

Kristiane sa...

tusen takk:-)