mandag 21. desember 2009

Fakkeltog 19. Januar

19. Januar vil det gå ett fakkeltog fra Youngstorget i Oslo, til Stortinget. Fakkeltog er for å få politikerne til å legge press på Nord-Korea angående deres fangeleir.
Flere 100.000 koreanere, både barn og voksne, sitter i 12-28 fangeleire rundt om i Nord-Korea. Her kan de bli sendt bare fordi de ikke mener det samme som Nord-Koreas store sønn Kim Jong-il. Barn kan bli sendt dit fordi foreldrene har gjort en "forbrytelse".
I disse fangeleirene er det hardt arbeid fra morgen til dag, og måltidene til fangene blir målt i gram!
I årene 1996-1999 døde 6-700 000 av Nord-Koreas befolkning av hungersnød. Landet er fortsatt avhengig av mathjelp utenfra.
Dette er ett land hvor lederene har fått noen av befolkningen til å tro at Kim Jong-il og hans avdøde far Kim il-Sung er skaperne av verden og kan kontrollere været!
Jeg håper at så mange som mulig vil komme, og at dere vil spre ordet videre.
Konsentrasjonsleir og fangeleir var noe som skulle sluttet samtidig som 2. verdenskrigs sluttet!

For mer info om fakkeltoget sjekk ut Facebook gruppen.
For mer info om fangeleirene sjekk denne linken .

1 kommentar:

Linn Marit sa...

Har desverre ikke muligheten til å være med på dette, men skulle gjerne..

SV: Ja jeg tror vi mennesker ville hatt godt av at temaet ble litt mer opplyst, for det hender oftere enn vi sikkert tror.

Takk takk, ei venninne som har laget den for meg:) Må bare finne ut hvordan jeg får tilpasset den til bloggen min:p

hehe, ja LFC drakt er kjempehøyt på lista. Men tviler på at jeg får en.. Men et av nyttårsforsettene mine for 2010 får være å gå til anskaffelse av drakt:) Har desverre aldri vært på Anfield, men har sykt lyst.. Har det problemet at flesteparten av vennene mine er Chelsea fans, Manchester United fans, eller interesserer seg ikke for fotball i det hele tatt..:/ Men dette er også noe jeg skal få fikset i nær fremtid;)
Så landskampen mellom Nederland og Norge i fjor høst, og da fikk jeg se Kuyt og Babel spille. Var et stort øyeblikk:D Særlig når du kan slenge på andre store fotballstjerner som Van Der Saar og diverse andre liksom:p