onsdag 18. november 2009

Løgner

Her underskriver Barack Obama for at Guantanamo skal stenges innen januar 2010



Av en eller annen grunn har jeg bare ventet på dette. Jeg følte på meg at det ville komme, men jeg trodde ikke det skulle komme så fort.
Barack Obama ville skuffe og ikke innfri alle de fantastiske løftene sine. Selv om han underskrev 22. januar i år, at Guantanamo fengselet på Cuba ville bli stengt innen ett år, sier han nå at han ikke vil sette en "eksakt dato" på stengingen fordi det avhenger for mye av samarbeidet med Kongressen i U.S.A.
Han sier også at han "visste det ville bli hardt". Her begynner jeg å undre litt å lukte ugler i mosen(løgn)...

Løftet om å stenge Guantanamo innen ett år var ett av de store løftene han gikk til valg med. Altså ett av løftene som også har gjort at han sitter med den makten nå. Han har høstet lovord og jubel verden over pga dette løftet.
At han nå går tilbake på det, ser jeg på som løgn og propaganda.
At han i tillegg sier at han "visste det ville bli hardt" gjør at jeg begynner å tro at han bevisst har løyet om dette hele veien, og rett og slett brukt løftet som propaganda i sin valgkamp mot å bli den mektigste mannen i verden(så vidt vi vet iallefall).

Derfor mener jeg at han ikke kan slippe unna med dette, og at noen må stille spørsmål om hva som gjør at stengingen blir utsatt, har det skjedd noe spesielt, eller har de visst dette hele tiden?

Hva tror du?

2 kommentarer:

2ne sa...

Synes det er dårlig at han ikke klarer å få gjort noe med saken.
Er mannem bare stor i kjeften eller? Man begynner jo å lure

Kristiane sa...

Ja, virker slik. Alle har jo blitt så jævli sjarmert av han at de er blindet for at han faktisk kanskje ikke gjør alt rett.