onsdag 17. juni 2009

Nei til EU




Etter å ha blitt slått knock-out av finanskrisa ser det ut til at Island går mot å sende en søknad om å bli med i det "nye Europa", EU.

Jeg håper ikke at de blir med i unionen.
Kall meg gjerne egoist, men for vårt fedrelands del tror jeg ikke det er bra at Island blir EU-medlem.

Hvis Island blir EU-medlem blir det enda større press på Norge til å bli medlem. Jo flere nasjoner som blir medlem, jo større press på de som enda står utenfor.
Spesielt for oss som er naboer med Island. Vi blir da "omringet" i vårt eget nabolag.
Personelig tror jeg at EU kan være bra for Island på noen måter, men som EU-motstander mener jeg at de, som oss, har det bedre utenfor det "gode" selskap.
Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden.

Island er ett lite land med 306.694 innbyggere. Jeg tror de kan klare å stå ut denne krisa på egne ben. Uten Euroen og det innviklede byråkratiet i Brussel.

Er du for eller imot EU?

1 kommentar:

2ne sa...

Jeg er så jævlig i mot EU.
Grunnen til det er fordi; sånn som Norge har det i dag ser jeg ingen grunn til at vi skal melde oss inn.

Vi vil ikke ha felles lover og regler som de andre landene. Det er en grunn til vi feirer 17. mai!

EU - har mange fine tanker. men det hele kan virke som noen vil ha større og større makt!

Bli det alle i EU så utvider de sikkert med andre unioner. til slutt ender vi opp med verdens herredømme. eller hva tror du?