mandag 11. mai 2009

Våkn opp!




Jeg synes det er på tide med ett oppgjør!
Et oppgjør med alle diss hjernevaskede, blnde, naive menneskene som påstår at det finnes en såkalt gud som styrer og bestemmer ALT! Og da mener jeg absolutt ALT! Meg, deg. hele Norge, hele Europa, hele verden... og det stopper ikke der. Han(og ja de kaller denne guden selvfølgelig en han) styrer pinadø meg hele universet! Fra det minste insekt til den største stjerne!
Litt av en oppgave det! Mye å holde orden på...
Jeg klarer så vidt å få med meg nyhetene hver dag, men denne gud får visst med seg ALT...
Hva alle og enhver, av snart 7 milliarder mennesker gjør, tenker og sier.

Han bestemmer også ALT. Hva vi skal gjøre, hvordan vi skal leve, hva vi skal mene, og hva vi skal si. And the list goes on...
Hva skjedde med ytringsfriheten?
Jeg blir litt forvirret nå jeg. Skal jeg følge den Norske lov om ytringsfrihet, eller skal jeg følge det denne gud mener.


"Gud har ikke skapt mennesket, mennesket har skapt Gud"


Her kommer enda ett forvirrende element. ALT som gud mener og "sier" er ikke noe HAN har sagt selv...
Dette har han visstnok fortalt enkelte utvalgte(Jesus er en av de mest kjente), som de da har måtte forkynne videre.
Altså, diverse mennesker verden over sier de har hørt en stemme som har fortalt de hva som liksom er rett og galt.
Jeg tor jeg hadde blitt litt skeptisk hvis jeg plutselig hadde hørt en stemme som fortalte meg ting. Jeg hadde iallefall ikke fulgt det stemmen sa!

Hvor ofte får vi ikke høre at vi ikke skal stole på fremmede?
Og stemmer i hodet, det er en grunn til at psykolog er et yrke...

(Jeg blir like sint som denne ungen av å tenke på at denne hjernevaskingen pågår!)

Så ta et hint å gå til en hjernekirurg. Tror du virkelig på alt det religiøse sprøytet trenger du å få hodet sjekket!


P.S: Første pekefinger på at der er noe som ikke stemmer her er hva man kaller dette fenomenet, TRO. Fordi det er noe man tror, ikke noe man vet.

2 kommentarer:

Småfolk sa...

æ trur ikke på gud. koffår skal gud være så jævla god når så mye dritt skjer rundt i verden? veldig dårlig eksempel, men hallo! guds eksistens kan ikke bevises. så mye mer peke i motsatt retning enn at han faktisk skal finnes...

2ne sa...

For ett kjempe bra innlegg.
Du har virkelig fått fram det du argumenterer for på en veldig morsom måte. flirte masse av dine velformulerte setninger.
Når alt kommer til alt så er jeg fullstendig overbevisst at relgion er roten til alt vondt.
Det fører jo ikke noe godt med seg.

En annen ting som virkelig provoserer meg når det kommer til gud og annet tull er at alt som er morsomt skal man holde seg unna?

Hva er poenget med og leve ett kjedelig liv, etter retningslinjer som like gjerene kunne ha blitt skrevet av en eller annen boms av en alkoholiker. Det finnes jo ingen bevis på guds eksitens.
INGEN BEVIS!