mandag 4. mai 2009

"Hyggelige" kunder



Jeg har en så jævlig takknemlig og flott jobb!

Her prøver jeg å være hyggelig mot folk, og yte best mulig service. Hva f... får man igjen? Frekke, oppstanasige, "bedrevitere" som så vidt sier "hei".
Her i forrige uke f.eks.

En dame i kiosken tok med seg mange aviser fra avisstativet. Jeg var usikker på om hun hadde betalt så jeg spurte høflig og blid om hun hadde betalt for dem.
Hun ble helt sjokkert(!) og forbanna. "Jeg stjeler ikke! Tror du jeg er en tyv?".
Jeg sa helt rolig at det var IKKE det jeg mente, eller det jeg hadde sagt. Det hjalp ikke. Hun fortsatte å skjelle meg ut! Slik kunne jeg ikke holde på, jeg var rett og slett en dust, og sosiale antenner hadde jeg ikke! Jeg var rett og slett ett nek ifra Finnmark!

Tenk at en godt voksen dame kan stå å skjelle ut en 20 år gammel jente fordi jeg spurte om hun hadde betalt!
Jeg sa jo til henne at jeg IKKE hadde ment det som at hun var en tyv i det hele tatt.

I tillegg til dette var det selvfølgelig feil på den ene kassa. Satt 30 minutter lenger for å finne feilen.
Da jeg trodde alt var klappet og klart til å dra kom jeg på at jeg ikke hadde med nøkkelen, og reservenøkkel hadde vi jo tydeligvis ikke lenger...
Klokka var 23.45, og da var jeg rett og slett så pisse forbanna og lei at jeg begynte å grine!
Heldigvis kom en arbeidskollega ned å låste med sin nøkkel.

Dette med nøkkelen var jo selvfølgelig min feil, men det kom på toppen av hun sure kunden, og kassafeil. Skulle egentlig vært ferdig 23.15, var ikke ute derifra før 00.11.

Drømmejobb eller hva?

5 kommentarer:

Juliet sa...

I HEAR YA....... nordmenn

Juliet sa...

når vi først er der så kan vi jo legge til at en kunde var nær ved å slå meg ned da han ikke forsto hvordan de nye spillemaskinene funket.. takk gud for vektere

Kristiane sa...

Whaaat??? det har du ikke fortalt om, er det mulig...

2ne sa...

wtf? dere bør jo få risikotillegg..
hehe.

teit at voksne folk oppfører seg på den måten.

the-sunshine sa...

Huff, folk er så jævlige, men ikke ta det til deg ! Kjenner godt til vanskelige kunder. Men tross alt, så får vi trøste oss med de andre normale oppegåendes menneskene :)

Jeg er foresten blitt forfremmet til driftsansvarlig :D

Ha en kjempefin uke !