mandag 18. mai 2009

Grådighet

Jeg får helt avsmak av å se hvor egoistiske og selvsentrerte noen mennesker kan være!
For noen handler alt om penger. Penger, penger og mer penger. Noen får aldri nok!
Og de vil ha mer, omså på bekostning av andre mennesker, andre menneskers liv i noen tilfeller...

Jeg leste nettopp en artikkel på bbcworld om dumping av giftige kjemikalier på kysten av Elfenbenskysten.
Selskapet Trafigura(verdens tredje største uavhengige oljetrader), hadde mulighet til å kvitte seg med afallet på en lovlig, men mye dyere måte. Selvfølgelig fikk direktørene i selskapet gullfeber da de så mot Elfenbenskysten, ett mye billigere, men ikke helt lovlig alternativ.

19. August 2006.
Denne natten blir avfallet dumpet på flere plasser ved kysten utenfor Abidjan.

Det som ble gjort denne natten har i ettertid ført til 15 dødsfall og at over 100.000 har blitt syke!
Noen ble rikere, andre mistet alt, inkludert livet...
Tenk at folk kan leve med dette på samvittigheten!

Trafigura var også involvert i Vest Tank-ulykken i 2007...



Mine Kilder:
Wikipedia.com
Wikipedia.no
BBCWorld

5 kommentarer:

Charlotte sa...

SV: Det syns jeg er bra, jeg syns man skal blogge fordi man vil ha noe å si - ikke bare fordi man vil tjene penger. Det er jo mye morsommere å lese om meninger og tanker enn hva h*n klarte å svi bort penger på sist helg :)

xavier sa...

thanks Kristiane.
Spain

Kristiane sa...

Det er bra få ut sine meninger også, å se hva andre synes :-)

2ne sa...

Jeg får og helt avsmak på slike selvsentrerte mennesker som bare tenker penger, penger..
mye vil ha mer.

Kristiane sa...

Ja! Spesielt når det er på bekostning av andre. Det er jo mulig å tjene mye penger uten at andre må lide for det.