mandag 5. januar 2009

Politikk, krig og sånn




18.30: Tv2 Nyhetene- 5 barn drept, over 100 sårede, hver fjerde skal være sivil..

Det som nå foregår på Gaza er jo bare forferdelig, og burde fordømmes av alle! Dette er jo regelrett folkemord. Ingen kan vel mene at dette burde fortsette? Hva er det USA og Israel egentlig tenker med?! Ikke det at Hamas er mye bedre, lederen deres oppfordrer til å drepe jøder verden over. Skjønner de ikke at krig og vold ikke nytter? Det blir jo bare til en ond sirkel.
For meg virker det som at det ikke nytter å se til verdens ledere for å be om hjelp mot krig og vold. Vi er nødt til å se inn i oss selv, hvert enkelt menneske. Bare slik kan krig og vold stoppes.
Menneskene som bor i Gaza, og soldatene til Israel er akkurat som meg og deg. Tenk hvis byen der du bor hadde blitt bombet hele dagen lang, og det kom en hær med tanks og soldater dit...

2 kommentarer:

tone sa...

folk må jo se å våkne opp

Jorunn sa...

Det er sykt... Og jeg får frysninger i meg av å lese og se alt om dette forferdelige som foregår i verden.
Og isted når de sendte fra Israel, intervju med unge mennesker fra israel og hva de mener om denne saken, ja da ble jeg kvalm. Folk mener at dette har palestinerene påført seg selv, og man bare bør jevne hele gaza med jorden. Hvor kommer dette hatet fra!?