tirsdag 7. oktober 2008

Blått blod?


Må man være kongelig for å være kongelig? Nei, Mette Marit var ikke kongelig(ikke Sonja heller), Mary var ikke kongelig, men nå er de begge to kongelig. Henholdsvis kronprinsesse i vært sitt land.

I dag ble statsbudsjettet lagt fram. Jeg har nettopp lest en artikkel som omhandler en del av statsbudsjettet, nemlig hvor stor del av kaka de "kongelige" får. Det er en ganske stor kakebit vil jeg si. Ble helt sjokkert faktisk. Kronprinsparet alene får over 6 millioner!! For hva? For å åpne museum, avdekke stauter, delta på Oslo fashion week og løpe i maraton?!! Lett tjente penger må jeg si!
Norge er verdens beste land å leve i, for kongelige! Alle vet jo at det trengs mer penger til både helsesektor og skolevesen. Hvorfor skal syke og gamle ligge på vent i korridorene på sykehus rundt om i landet, når dronning Sonja er i Paris å shopper klær, designerklær attpå til? Bruk de pengene til å gi syke og gamle ett rom å være på, og send Sonja på H&M!
Det kongelige hoff har ett budsjett på 127.728 millioner kroner! Penger som kunne vært brukt på så mye annet, og hjulpet veldig mange i landet vårt. Penger rett i dass spørr du meg!
Greit nok at vi har monarki, men hadde de ikke overlevd på en vanlig årslønn de som oss? 4-500.000 burde jo være nok, om ikke det så er hvertfall 1 million mer en nok. Enda får de 6 ganger så mye!
Hvis jeg får en narkoman datter, vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre for å sikre hennes framtid, spleise henne med Sverre Magnus(Sønnen til kronprinsparet for de som måtte lure)...

Nei, ut med kongehuset mener jeg, iallefall hvis det skal fortsette som dette, med "lønns"økning hvert år!
Bildet: Kronprinsparet smiler fornøyd etter å ha kjøpt seg hytte på Risør til 8 millioner...

1 kommentar:

tonemor sa...

det e så fette skammelig